יומנים

Social ERP - ישנה את אופי העבודה בארגון (חלק 2)

במאמר הקודם בנושא Social ERP הצגתי את ההשפעה של הרשת החברתית על מערכות ה-ERP. הצגתי את התועלת שהרשת החברתית מביאה ל-ERP, תכונות ויכולות חברתיות המשתלבות במערכות ושהכל תלוי בהטמעת השירותים בקרב המשתמשים והמדיניות הארגונית הנדרשת בכדי להבטיח שימוש ראוי בכלים השונים. בחלק זה אנסה לבחון את הגישות של ספקי ה-ERP המובילים בעולם ונפוצים בישראל וזה מאחר שפתרונות ישראלים לא באמת חשפו עדיין תפיסה כלשהי הקשורה עם המדיה החברתית.

Social ERP – צורך אמיתי או באזז מופרך

כבר תקופה ארוכה אני עוקב ועוסק בכל מה שקשור לעולם המדיה החברתית ועל האופן בו הוא צריך להשתלב במרחב הארגוני ובמיוחד בתחום ה-IT הארגוני. בתחילה המושג Social יתייחס לעולם חוץ ארגוני והשפעתו על הארגון, הרי כל מה שמחוץ לארגון אלו לקוחות או לקוחות פוטנציאלים. אלא שפתאום העולם הארגוני גילה שכלי ה-Social יכולים לשרת גם את הארגון מבפנים וכך צץ באזז עולמי חדש - Social ERP.

חוזים הצלחה: 5 טיפים לניהול חוזים בסביבה מולטי - פרויקטלית

השלמת פרויקטים בזמן ובמסגרת התקציב מצריכה יכולת שליטה ובקרה מקסימלית של מנהלי הפרויקט, מנהלים בכירים ומשתמשי הקצה. בכדי לעמוד ביעדים האלה ולענות על הצרכים הארגוניים בעידן של משימות ופרויקטים רבים במקביל, מומלץ ליישם מערכת לניהול פרויקטים מולטי-דיסציפלינאריים, שיודעת לנהל מסמכים, עלויות עבודה, שימוש במשאבים ועוד. מערכת לניהול פרויקטים מאפשרת ליעל את העבודה, להאיץ את העבודות ובמקביל להפחית את רמת הסיכונים. להלן 5 טיפים, שיסייעו לכם לעשות סדר בניהול המסמכים והחוזים שבארגונכם ולקבל את ההחלטות הנכונות לכם:

מדריך להבנת Social CRM – חלק אחרון, תהליך ARM – Action Reaction Management

מאחר מתודולוגיות ותיאוריות לא מביאות שום תועלת אם לא משתמשים בהם נכון אז אני בוחר לסגור את סדרת המאמרים זו בניסיון להציג גם תהליך פרקטי שיאפשר לארגונים לבנות פרוטוקול אישי לטיפול באינטראקציות עם הלקוחות. זהו פרוטוקול המוכר בשם תהליך ARM – ניהול פעולה תגובה. לפני שאסביר את התהליך צריך להבין שאין פה פתרון בית ספר פשוט.

מדריך להבנת Social CRM – חלק רביעי, המעבר מ-CRM מסורתי ל-Social CRM

בחלקים הקודמים של סדרת מאמרים זו הצגתי את השינוי העסקי הנדרש מארגונים שמתבסס על אינטראקציה עם לקוחות על בסיס הצרכים שלהם ולא על בסיס כללים עסקיים, על המהפכה התקשורתית של המדיה החברתית, על אסטרטגית ה-Customer Engagement שהיא בסיס של ה-Social CRM והשאלה הכבדה ביותר, למה לעזאזל בכלל צריך את ה-Social CRM. בחלק זה אנסה להתמודד עם האתגר של המעבר מ-CRM מסורתי ל-Social CRM.

שלב תוכן